عاقل آموزش ایران دیابت لبنیات ایرانی

عاقل: آموزش ایران دیابت لبنیات ایرانی بهداشت لوازم آرایش لوازم آرایشی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی رشد شدید قیمت نخواهیم داشت ، پیش‌بینی رونق معاملات مسکن ۹۷

    مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که در سال جاری، میزان صدور پروانه‌های ساختمانی و سرمایه‌گذاری در بخش مسکن رشد داشته باشد. 

    رشد شدید قیمت نخواهیم داشت ، پیش‌بینی رونق معاملات مسکن ۹۷

    پیش بینی رونق معاملات مسکن ۹۷/رشد شدید قیمت نخواهیم داشت

    عبارات مهم : بازار

    مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن گفت: آینده نگری می کنیم که در سال جاری، میزان صدور پروانه های ساختمانی و سرمایه گذاری در بخش مسکن رشد داشته باشد.

    به گزارش مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی چگنی گفت: تقریبا از نیمه دوم سال ۹۶ شاهد بودیم که قیمت ها و معاملات در بخش مسکن به خاص در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران رشد پیدا کرد. متعاقب آن پروانه های ساختمانی و سرمایه گذاری در ساختمان های شروع شده، نیز رشد یافت. بنابراین شاخص ها نشان می دهند که بازار مسکن دچار عوض کردن و تحول شده است هست. آینده نگری می کنیم که سال ۹۷ روند رونق با زیاد کردن ملایم قیمت ها ادامه پیدا کند.

    وی با یادآوری اینکه مسکن کالایی است که دوره ساخت آن طولانی هست، در ادامه آینده نگری های خود از بازار معاملات مسکن در سال ۹۷، گفت: شاهد رشد پروانه های ساختمانی و رشد سرمایه گذاری در ساختمان های شروع شده است در سال ۹۶ بودیم که طبیعتا آینده نگری ها حاکی است که این موج شروع شده است رشد در پروانه های ساختمانی و ساختمان های شروع به ساخت به ساختمان های نیمه تمام و تکمیل شده است هم برسد.

    رشد شدید قیمت نخواهیم داشت ، پیش‌بینی رونق معاملات مسکن ۹۷

    چگنی تصریح کرد: انتظار رشد شدید در هیچکدام از متغیرهای بخش مسکن، آینده نگری نمی شود.

    مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن با تاکید بر این مطلب که تصمیمات بخش اقتصاد کلان در بخش مسکن تاثیرات فراوانی خواهد گذاشت، گفت: البته ماه های نهایی سال ۹۶، شرایط بازار ارز، متلاطم بود و تصمیمی که نهاد پولی کشور یعنی بانک مرکزی در مورد فروش اوراق و تغییرات در قیمت سود اتخاذ کرد، موجب شد تا مجددا بخشی از منابع مالی به آن سمت شود و بازار مسکن نیز مقداری تحت تاثیر قرار داده شد که امیدواریم این نوسانات در سال ۹۷ کمتر رخ دهند و بازار مسکن رشد با ثباتی را داشته باشد.

    مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که در سال جاری، میزان صدور پروانه‌های ساختمانی و سرمایه‌گذاری در بخش مسکن رشد داشته باشد. 

    وی افزود: آینده نگری می کنیم که در سال آینده همچنان تا حدی پروانه های ساختمانی و سرمایه گذاری در بخش مسکن رشد کند و منجر به زیاد کردن زنجیره فعالیت و کسب وکار در بخش مسکن در سال ۹۷ بشود. آثار این عنوان در اقتصاد ملی این است که رشد GDP (تولید ناخالص داخلی) را زیاد کردن می دهد و هنگامی که ارزش افزوده در این بخش زیاد کردن پیدا می کند، به تبع آن ارزش افزوده در بخش ساختمانی نیز زیاد کردن خواهد یافت.

    چگنی همچنین در مورد قیمت ها و معاملات نیز نکاتی را ارایه کرد و گفت: آینده نگری می شود قیمت ها و معاملات نیز در حد تورم و کمی بالاتر از آن تغییراتی داشته باشد. معتقدم، اگر معاملات در سطحی که از نیمه دوم سال ۹۶ شروع شد، باقی بماند گردش بازار مناسبی در مسکن خواهمی داشت که البته آینده نگری ها حاکی هست، تعداد معاملات رشد شدیدی نخواهد داشت ولی در حد قابل قبولی می ماند.

    وی تاکید کرد: آینده نگری می کنیم که رشد قیمت ها در بازار مسکن، ملایم تر می شود. تقریبا در دی ماه ۹۶، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد و در بهمن ماه رشد قیمت ها ۲۲ درصد گزارش شد که همه آنها از روند رو به رشد بازار معاملات مسکن حکایت داشتند.

    رشد شدید قیمت نخواهیم داشت ، پیش‌بینی رونق معاملات مسکن ۹۷

    تاثیر نوسانات بازار ارز، سکه و طلا بر بازار مسکن طی ۹۲ تا ۹۵

    مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن همچنین یادآور شد: روند حرکت همه متغیرهای بازار مسکن از سال ۹۲ تا ۹۵ روند نسبتا ثابتی بود. قیمت ها بر اساس قیمت های جاری نسبتا ثابت بود و بر اساس قیمت های ثابت، نزولی بود. قیمت رشد تولید در مسکن به شدت کم شده است بود به طوریکه به زیر ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرها رسید.

    مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که در سال جاری، میزان صدور پروانه‌های ساختمانی و سرمایه‌گذاری در بخش مسکن رشد داشته باشد. 

    وی ادامه داد: در فاصله سال های ۹۲ تا ۹۵، پروانه ساختمانی بسیار کم صادر شد و رشد نزولی داشت و به همین علت بخش شخصی رغبت و علاقه ای به تولید مسکن و سرمایه گذاری در این بخش، نداشت. به علت آنکه حاشیه سود و سودآوری در بخش مسکن به شدت کم شده است بود و از سوی دیگر قدرت خرید مردم کم کردن پیدا کرد و ورود متقاضیان غیرمصرفی در بازار به شدت کمتر شد.

    چگنی با تاکید بر اینکه اقتصاد یک زنجیره به هم پیوسته هست، در مروری بر بازار معاملات مسکن در فاصله سال های ۹۲ تا ۹۵، گفت: در کنار بازار مسکن در فاصله سال های ۹۲ تا ۹۵ شاهد بودیم که سایر بازارها حرکات و عوض کردن و تحولاتی را تجربه کردند که همه آنها بر بازار مسکن نیز تاثیرات خود را گذاشتند. بدهید معنا در فاصله سال های ذکر شده، بازار ارز، تحولات فراوانی داشت و فقط در سال ۹۶، ۳۰ درصد زیاد کردن قیمت را تجربه کرد.

    رشد شدید قیمت نخواهیم داشت ، پیش‌بینی رونق معاملات مسکن ۹۷

    وی افزود: بازار طلا، بازار اتومبیل نیز رشد قابل توجهی را تجربه کرد و در کنار آن، بازار سرمایه تقریبا در کشور عزیزمان ایران به اضافه بورس، رشد قابل توجهی را تجربه کرد. از طرفی شاخص تورم در سال های متفاوت رشدی داشت. اگر همین متغیرها را در کنار هم بگذاریم شاهد هستیم که بخش مسکن از همه آنها در فاصله سال های ۹۲ تا ۹۵ زیاد عقب ماند.

    مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن ادامه داد: بخشی از آن به سیکل های رونق و رکورد برمی گردد که بازار مسکن دوره چهارساله رکود را تجربه کرد که این رکود از قیمت و معاملات و بعد تولید، پروانه تولید و سرمایه گذاری و بعد از آن ارزش افزوده را در برگرفت. یعنی قیمت رشد ارزش افزوده بخش مسکن منفی بود.

    وی یادآور شد: در فاصله سال های ۹۲ تا ۹۵، تقریبا سودآوری بخش مسکن به پایین ترین حد خود رسیده بود و بازار قرار داده های تولید مسکن نیز به شدت تحت تاثیر قرار گرفته بود به طوریکه با ظرفیت بسیار پایین تولید می کردند بسیاری از آنها نیز تعطیل شد که اینها پرسشها اساسی در اقتصاد ایجاد کرد.

    واژه های کلیدی: بازار | اقتصاد | پروانه | سال آینده | سرمایه گذاری | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار